Wszystko na temat psów

Wychudzenie i brak apetytu u psa

Brak apetytu objawia się zanikiem zainteresowania pokarmem lub niechęcią w jego spożyciu. Jeśli pies zrezygnuje z jednego posiłku, nie należy się tym niepokoić. W przypadku, gdy głodówka przeciągnie się ponad jeden dzień, powinno się to przeanalizować , zwracając uwagę na takie okoliczności jak: zmęczenie psa, pojawienie się nowych osób lub zwierząt w domu, zmiana pory karmienia czy zmiana jedzenia. Niechęć do zjadania pokarmu przy jednoczesnym się nim interesowaniu towarzyszy schorzeniom jamy ustnej, gardła i tchawicy (zapalenie dziąseł, migdałków i gardła, uraz jamy ustnej, schorzenia zębów). Zarobaczenie powoduje zmienność apetytu lub jego brak. Zanik apetytu obserwuje się w przypadku wszystkich chorób przebiegających w stadium ostrym, a także przy wzroście temperatury. Niekiedy psy odmawiają spożycia pokarmu nie odpowiadającego im pod względem składu, jakości czy konsystencji. Po zmianie pożywienia apetyt powraca.

Gdy pozostawi się psa w nowym miejscu, może on manifestować niechęć do pobierania pokarmu. Czasami zdarza się, że pies wykazuje apetyt zmienny i stara się zjadać przedmioty niejadalne: odchody, wyroby plastykowe,drewno, mur i inne. Najczęściej jest to oznaką niedoborów mineralnych, witaminowych i energetycznych, spowodowanych inwazją pasożytów jelitowych. Zachowanie takie cechuje również psy nerwowe i o złych manierach. Utrzymujący się brak apetytu, nadmierna praca, choroby wyniszczające, a także zjadanie pokarmów niepełnowartościowych prowadzą do wychudzenia. Spadek kondycji towarzyszy z reguły okresowi poporodowemu i karmieniu zwłaszcza licznego miotu, zmianom miejsca pobytu i zwiększonym napięciem nerwowym u psa. W innych przypadkach świadczy o chorobie. Przy zachowanym apetycie i przy podawaniu psu dobrego pokarmu wychudzenie przemawia za zarobaczeniem, zaburzeniami w trawieniu i wchłanianiu lub innymi chorobami. Zmniejszenie ciężaru psa przy wychudzeniu może dochodzić do kilkudziesięciu procent, co może grozić śmiercią naszego pupila.

System reklamy Test