Wszystko na temat psów

Wybór metody szkoleniowej

Jest wiele metod, za pomocą których można wyszkolić psa - od prymitywnych zaczynając, na dość wyszukanych kończąc. Na sposoby szkolenia w pewnym (ale dosyć niewielkim) stopniu ma wpływ postęp technologiczny. Na przykład obecnie nie potrzeba stawiać płotu wokół swego podwórka, ponieważ można zamontować niewidoczne ogrodzenie elektroniczne, które nie pozwala psu opuścić terenu, ponieważ wysyła impuls elektryczny za każdym razem, gdy pies spróbuje to zrobić.

Wybór metody lub też połączernie kilku metod szkolenia zależy od tego, co najlepiej odpowiada właścicielowi psa i co najlepiej sprawdza się w przypadku konkretnej rasy.

Zanim zostanie rozpoczęty program szkolenia, należy zastanowić się, co jest celem szkolenia i co chce się osiągnąć. Wielu ludzi kieruje się wyglądem przy zakupie psa, nie zwracając uwagi na typowe cechy charakteru  i funkcje użytkowe danej rasy. W rezultacie tego włałściciel jest niezadowolony, kiedy pies dorośnie.

Niemal wszystkie psy można nauczyć wykonywania podstawowych komend dotyczących posłuszeństwa, jednak cechy danej rasy mogą utrudniać to zadanie. Zarówno owczarek szkocki collie, jak i Jack Russell terrier mogą nauczyć się wykonywania polecenia "waruj-zostań", jednak prawdopodobnie w przypadku terriera potrzeba będzie więcej czasu i determinacji przy uczeniu psa tej komendy.

 W ostatnim czasie w naszym kraju popularne stały się labrador retrievery. Wiele rodzin decyduje się na zakup takiego psa, gdyż jest to naprawdę wspaniała rasa - nadaje się do dzieci, jest podatna na szkolenie i nie wymaga szczególnej pielęgnacji sierści. Niestety wielu ludzi zapomina, że rasa ta wymaga sporej ilości ruchu i należy do grupy aporterów, w związku z czym lubi aportować wszystko, co nie jest przyklejone do podłoża.

Nasz portal zawiera krótkie opisy kilkuset ras, więc jeśli ktoś zastanawia się, jaką wybrać, warto zapoznać się z opisami tych najbardziej interesujących w danym przypadku. Ponadto zostało napisanych wiele książek opisujących rasy psów, bardziej lub mniej szczegółowo.

System reklamy Test